art makes you believe
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

art makes you believe

Alle soorten talenten zijn hier welkom
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 IJssalon

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 8:36 am

Dit is dé ijssalon van de stad. Het staat ook echt bekend onder de naam 'IJssalon' en verkoopt fantastisch ijs, milkshakes en frisdrank. Het ijs is Italiaans, maar er is ook gewoon softijs of een simpel raketijsje te koop.

Maximum onbeperkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 8:38 am

Sally liep de ijssalon binnen en zwaaide even naar de man die achter de bar stond. Ze kwam hier redelijk vaak, vaak om hier mensen te ontmoeten en vaak om even een milkshake te kopen. Ze ging aan een tafeltje zitten en pakte haar blocnote uit haar tas. Ze moest toch even wachten op Charlotte, dus dan kon ze net zo goed even kijken of het wilde lukken met haar nummer. Ze pakte een pen uit haar etui en begon er mee op de tafel te tikken, in de hoop een beat te kunnen vinden. Misschien was Flynns idee nog zo gek niet en moest ze inderdaad eens flyers ophangen voor een drummer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 8:52 am

Charlotte versnelde haar stap, ze was al laat gezien ze haar dansschoenen nog moest opruimen want dat wou ze absoluut niet kwijt raken. Ze raakte alles al kwijt en haar spitzen waren alles van haar, het was haar lucht, hetgene waar ze voor leefde. Met een vermoeide zucht duwde ze de deur van de ijssalon open en zocht naar het vuurrode haar van Sally. Charlotte haar ogen speurden de winkel af en ze zag haar zitten aan het tafeltje met een blocnote. 'Sally!' riep ze en ze liep naar haar vriendin toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 9:00 am

Sally keek abrupt op toen ze de bekende stem van haar vriendin hoorde. 'Charlotte!' riep ze en ze kwam overeind, waarna ze haar vriendin zowat tegemoet rende en haar omhelsde. 'Oh, wat heb ik jou lang niet gezien!' zei ze, waarna ze haar zowat meesleurde naar het tafeltje waar ze aan had gezeten. Haar blocnote en de pen verdwenen in haar tas en ze bestelde twee milkshakes, waarna ze haar vriendin aan keek. 'Hoe is het, hoe was je vakantie? Ik wil alles weten, dus brandt maar los,' zei ze, en ze glimlachte, terwijl ze aan haar haar begon te zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 9:17 am

Charlotte moest lachen toen haar vriendin opspring en haar zowat tegemoet rende, zelf omhelsde ze haar vriendin ook. Ze had haar gemist in de vakantie, ja ze hield van vakantie maar ze vond het echt niet leuk dat ze haar vrienden moest missen, zes weken lang. Ze liet Sally los en nam plaats aan het tafeltje en keek hoe Sally haar spullen weg stopte. Ergens vond ze het wel jammer dat ze haar passie niet overal mee naar toe kon nemen maar ze hield van dansen en zou nooit haar dansen laten schieten. 'Dankje,' zei ze voor de milkshake en ze dacht aan haar vakantie. 'Ik had een super vakantie!' begon ze enthousiast. 'Ik heb twee weken kleine kinderen dansles gegeven en heb nog een danscursus gevolgd. Dansen, dansen en dansen daar bestond mijn vakantie uit en hoe was die van jou?' Ze nam een slokje van haar milkshake.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 9:24 am

'Dat klinkt wel echt heel gaaf ja!' beaamde Sally, waarna ze een slokje nam van haar milkshake. Ze hield van milkshakes en dronk ze behoorlijk graag. Vooral de aardbeien was al jaren haar favoriet. 'Ik heb in Italië gezeten en de geboorteplaats van mijn vader gezien. Het was heel bizar om hem ineens weer Italiaans te horen praten en hem mensen zien begroetten die mijn moeder en ik echt niet kenden. Hij leefde helemaal op.' Ze zweeg even. Haar ouders waren vrij jong en hadden haar op een behoorlijk jonge leeftijd gekregen. Haar moeder was achttien geweest, haar vader twintig. Ze waren nu nog steeds bij elkaar en Sally had door diep respect voor. 'Het was ook behoorlijk grappig om van die Italiaanse dames te zien flirten met hem en mijn moeder er dan helemaal boos op worden. Ja, het was een topvakantie,' besloot ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptydo jan 12, 2012 9:47 am

'Het was hartstikke gaaf,' zei Charlotte tevreden en ze kreeg een glimlach rond haar lippen toen ze dacht aan de solo die ze samen had gedanst met William die ze had ontmoet op de dansschool waar ze les had gehad, het was jammer dat hij hier niet op school zat. 'In Italië? Wat gaaf!' Met grote ogen keek ze naar Sally, ze was toch wel jaloers dat ze was wezen reizen in de vakantie maar ze was tevreden met haar eigen vakantie. 'Leuk voor je vader dat hij die mensen weer heeft gezien, het is net als hier je moet je vrienden missen voor weken maar jou vader voor jaren. Allemaal voor jullie.' Char haar ogen staarden even dromerig voor zich uit, ze hoopte dat zij ooit ook iemand tegen zou komen die alles voor haar over had. 'Ach die zielige vrouw,' zei ze lachend toen Sally vertelde over het flirten. 'Hadden ze er ruzie om?' vroeg ze uiteindelijk voorzichtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 4:14 am

'Wel, ik kom natuurlijk wel vaker in Italië, maar dit was de eerste keer dat ik in de geboorteplaats van mijn vader was.' Ze grinnikte even toen Charlotte haar voorzichtig vroeg of haar ouders er ruzie om hadden gehad. 'Ten eerste waren het meerdere vrouwen. Mijn vader wilde me per se brengen naar de clubs waar ik 's avonds uit ging en schijnbaar waren vele vrouwen met van die puberkindjes van diezelfde mening en wel, mijn moeder liep er dan ook bij, omdat ze geen zin had om in haar eentje in het huisje te zitten. En ja, dan kwamen die moeders helemaal flirten en in het Italiaans praten.' Ze zweeg even en grinnikte opnieuw. 'En mijn vader dan beleefd uit leggen dat hij bezet was en uiteindelijk greep mijn moeder dan in en duwde ze zowat haar hand met haar trouwring onder de neus van de vrouwen,' zei ze waarna ze een slokje van haar milkshake nam. 'en over die ruzie, nee het enige commentaar van mijn moeder was dat zij er ook niets aan kon doen dat ze met zo'n geweldige man getrouwd was,' zei Sally lachend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 8:03 am

'Jaloers,' mompelde Charlotte toen Sally zei dat ze wel vaker in Italië kwam. 'Je boft maar met een vader uit Italië, kan je er mooi vaak heen.' Zelf ging ze nooit op vakantie, haar ouders waren gescheiden en hadden beiden een full time baan waardoor ze weinig vrije tijd hadden en beiden gaven ze veel om geld en promotie, want hoe meer geld je verdiende hoe meer je kon kopen voor je dochter om die voor je te winnen. Na al die jaren waren die twee nog steeds in gevecht, ze werd er moe van dus het liefst was ze zo min mogelijk thuis. 'Je boft met zulke ouders,' zei ze uiteindelijk met een grote grijns terwijl ze moeite moest doen om niet te lachen om het verhaal van Sally. Ze mocht Sally's ouders wel, het waren leuke mensen. 'Waren het trouwens nog leuke puberkindjes van jou leeftijd?' vroeg ze en Charlotte nam een slokje van haar milkshake.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 8:13 am

Sally keek Charlotte aan. 'Wel, het is af en toe wel een bepaalde luxe ja. Maar wel, Italië is ook mijn thuis. Als ik er kom is het echt zo'n gevoel van, thuis. En het scheelt dat ik de Italianen versta,' zei ze lachend. 'Wel, ik denk dat het scheelt dat mijn ouders nog zo jong zijn én heel open tegen elkaar. In ons gezin hebben we vrijwel geen geheimen en het is bizar dat mijn ouders al vanaf zo'n jonge leeftijd bij elkaar zijn. Ik geloof dat mijn moeder vijftien was en mijn vader zeventien. Sindsdien zijn ze niet meer uit elkaar geweest.' Ze begon te lachen om Charlottes laatste vraag. 'Die puberkindjes waren niets voor mij. Ik heb me meer op de oudere Italianen gestort.' Ze grijnsde en nam nog een slokje van haar milkshake.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 8:22 am

'Ik zou graag met je ruilen, Italië lijkt me geweldig.' Rond Charlotte haar lippen sierde een glimlach. Als er iets is wat haar geweldig leek was het reizen, meer zien dan het grote Amerika maar eerst wou ze haar ogen richten op haar carrière en dan pas reizen, ze had nu de kans om te kunnen leven van dans en dat was haar grootste droom geweest en misschien vonden haar ouders het maar gewoon dat ze danste er was één iemand die trots op haar zou zijn en dat was haar oude buurvrouw die altijd op haar had opgepast. Zij zou degene zijn die op de eerste rij zou zitten, niet haar ouders. Bij sommige kinderen deed het pijn maar het deed haar niets meer. 'Je ouders zijn een stel waar ieder meisje van droomt als ze jong is maar waarschijnlijk niet tegen zal komen,' zei ze uiteindelijk. Zie haar ouders, een groot voorbeeld van kinderachtig gedrag op oudere leeftijd, als het zo moest hoefde het van haar niet. 'He lach me niet uit, ik weet niet hoe de Italianen zijn maar de Italiaanse mannen vielen tegen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 8:26 am

Sally glimlachte bij Charlottes woorden. 'Ik denk ook dat ik ergens heb meegeholpen in de relatie. Ze hebben gevochten op de momenten dat hun liefde minder werd, omdat ze tegen scheiden zijn en mij als jong kind niet tussen twee ouders wilden laten pendelen. Ik heb echt diep respect voor mijn ouders,' zei ze, waarna ze wat van haar milkshake dronk. 'Wel, laten we zeggen dat de Italianen van de twintig à eenentwintig behoorlijk prettig zijn. Ik heb wel lol met ze gehad en ze vonden mijn vader geweldig, omdat ze daarmee natuurlijk vloeiend Italiaans konden praten. Ik praat ook wel redelijk goed Italiaans, ik ben immers tweetalig opgevoed, maar wel, het zal nooit hetzelfde zijn als bij mijn vader. Maar genoeg over mijn vakantie. Ik wil alle details van jouw vakantie weten. Echt alle details.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 8:40 am

'Ik denk het maar je moet de kracht maar hebben om dat te doen, vechten voor je relatie en je kind. Ik deel je respect, geef mij zulke ouders volgens mij hebben mijn ouders niet eens de moeite gedaan voor hun maar ook niet voor mij en nog steeds niet.' De glimlach verdween langzaam maar werd groter toen Sally zei dat de oudere Italianen prettig waren. 'Jij hebt ook een geluk zeg. De Italiaanse mannen liggen aan je voeten maar eigenlijk doe je er niets mee.' Nadenkend nam ze een slokje van haar milkshake. 'Mijn vakantie? Details? Nu word het moeilijk. Nou mijn eerste twee weken heb ik dus les gegeven op een dansschool en daar heb ik William ontmoet, hij heeft net zoveel passie als mij voor het dansen het is jammer dat hij hier niet op school zit.' Met twinkelende ogen nam ze nog een slokje. 'Uiteindelijk hebben we samen na de lessen altijd nog samen gedanst en samen de danscursus gedaan. Heb je dat wel eens gehad dat je met iemand een klik had nadat je ook maar een enkel woord met diegene had gesproken. Ik heb aan mijn vakantie een geweldige vriend over gehouden maar gezien mijn ouders weg waren om te werken heb ik niet meer gezien dan New York.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sally

Sally


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 08-01-12

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyvr jan 13, 2012 11:33 am

Sally begon te lachen. 'Nou, dat valt mee hoor. Het was gewoon wat speels geflirt, meer niet,' zei ze, waarna ze een slokje nam van haar milkshake. 'Ja, dat ken ik, hoewel ik er nog niet echt ervaring mee heb gehad. En wel, als hij een goeie vriend is, is dat alleen maar fantastisch toch?' vroeg ze, waarna ze weer een slokje van haar milkshake nam.
Ze keek haar vriendin aan en dacht na over haar woorden. 'Wel, als je vakantie ontzettend leuk was, dan is het toch niet erg dat je niet meer gezien hebt dan New York? Ik bedoel, het klinkt misschien wel fantastisch dat ik elk jaar naar Italië ga, maar dat is meestal ook het enige waar ik heen ga,' zei ze, waarna ze nog een slokje van haar milkshake nam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Norah

Norah


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 06-01-12
Leeftijd : 27

IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Emptyza jan 14, 2012 7:53 am

'Hm, speels flirten, waar heb ik dat eerder gehoord?' zei Norah terwijl ze snel haar milkshake doorslikte zodat ze niet zou morsen. 'Ik snap alleen nooit waarom je geen vrienden kan zijn met een jongen, altijd denken mensen dat het meer is dan vriendschap.' Norah schudde haar hoofd, onbegrijpelijk. 'Ik heb ook niets te zeuren gehad over mijn vakantie, ik zou hem voor geen miljoen willen ruilen maar heb je dan niet dat je wel eens een keer iets meer wil zien dan alleen al het bekende?' Ze keek naar haar vriendin die had na gedacht over haar woorden. 'Als je het zo bekijkt is het voor jou saai, anders ruilen we volgend jaar gewoon,' zei ze lachend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





IJssalon Empty
BerichtOnderwerp: Re: IJssalon   IJssalon Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
IJssalon
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
art makes you believe  :: Het rpg :: De stad-
Ga naar: