Aantal berichten : 38 Registratiedatum : 08-01-12 Leeftijd : 28
Onderwerp: De fontein wo jan 11, 2012 8:56 am
Op het plein juist voor de school bevindt zich er een grote fontein met hierbij een beeldhouwwerk of toch een vage figuur die men kunst noemt en door een oud leerling is ontworpen. In de middag, bij mooi weer, zitten hier wel vaker mensen rond of op. Soms zijn ze aan het pootje baden, andere maken samen muziek of genieten van de zonnestralen. Als de zon afwezig is komen hier sommige nog om in de buitenlucht te lunchen.
Max. aantal personen: onbeperkt.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 8:58 am
Olly kwam al rollend op zijn skateboard aan. Eenmaal voor de trappen, stapte hij behendig af en stak de plank in een speciaal voorzienen plaats in zijn rugzak. In zijn oren knalde MONA door de oortjes en liep hij al snel met een flesje water naar de fontein toe. Het weer was niet prachtig, maar dat weerhield hem niet van met een jas en muts rond te lopen en plaats te nemen. Hij had daarnet best intensief bezig geweest.
Jane Admin
Aantal berichten : 97 Registratiedatum : 05-01-12
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:05 am
Met het bekertje warme chocomel en haar tas in haar handen liep ze naar de fontein toe. Ze wilde een rustige plek hebben om te schrijven en na te kunnen denken. Toen ze eenmaal op de rand zat zette ze het bekertje naast zich neer en haar tas kreeg een plekje op de grond. Ze sloeg haar vest wat beter om zich heen en boog naar voren om haar schrijfblok uit haar tas te halen, waarna ze met een pen in de aanslag na ging denken.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:15 am
Aangezien er niet veel mensen buiten zaten, besloot Olly een rondje rond de fontein te lopen. Dit op de dikke boort. Er zat geen water meer in omdat het winter was. Toch vond hij het nog even leuk. Hij verloor echter zijn evenwicht toen hij bij een meisje aankwam en landde naast haar op zijn beide voeten. 'Zag je niet. Mijn excuses, jonkvrouwe.'
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:19 am
Ze keek bedenkelijk, waar wilde ze nou precies dat het liedje over zou gaan? Ze keek even geschrokken op toen ze een stem hoorde, meer omdat het haar zo uit haar gedachten haalde dan dat ze écht schrok. Haar blik gleed ongegeneerd over het lichaam van de jongen die voor haar stond en ze knikte. 'Dat maakt niet uit.' Ze zei het rustig en ze nam een slokje uit het bekertje dat twee seconden geleden nog naast haar had gestaan.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:25 am
Olly keek naar de schrijfblok die leegte liet vertonen. Zelf zette hij zijn muziek zachter en keek ook naar het meisje. Haar ogen ontgingen hem niet. Aandacht in het algemeen ontging hem helemaal niet. Ze was leuk. Ook hij dronk enkel van het water dat hij had. 'Zit je vast?' Hierbij grijnsde hij en keek naar het papier. Stomme vraag. Ze zat hier waarschijnlijk net.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:29 am
Ze nam nog een paar slokjes en vond het prettig dat de chocomel zo warm was. Ze trok even aan het vest dat ze draagde zodat het iets warmer zat en keek de jongen toen weer aan. 'Een klein beetje maar, het komt zo hopelijk wel.' Ze glimlachte even kort en stak toen haar hand naar hem uit. 'Jane Brown' zei ze met een rustige stem.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:41 am
Ook Olly nam plaats en stak zijn iPod en drinken weg. Al snel keek hij weer op bij haar woorden en nam haar hand zonder tegenzin of spartelen aan. 'Olly Jules Mazier, maar noem me Olly.' Hierbij glimlachte hij. 'Dus wordt het een liedje, gedicht of verhaal?'
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:43 am
Ze schudde zijn hand even, een warme hand die beter aanvoelde dan haar eigen koude hand. Jane had het altijd koud, geen idee waarom. Toen ze hem los had gelaten grijnsde ze. 'Nou, het moet een liedje worden, maar ik moet nog even ergens inspiratie vandaan halen. Mijn hersenen zijn nog een beetje in vakantiestemming denk ik.'
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:55 am
Even dacht Olly na bij die gedachten. Zijn gebruinde huid verraadde dat ook hij een zonnige vakantie had gehad, maar zon was ver te bekennen nu. 'Liefdesverdriet of liefde. Dan scoor je meteen een hit. Of wel heb je het over dronken geraken en feestjes. Ook altijd een hit scoorder. Cathy refrein et voilà.' Hierbij grinnikte hij even. Wat ze de laatste tijd afspeelde op de radio was ook geen muziek meer te noemen.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 9:57 am
'Ja ik weet het, maar dat wordt niks. Over liefde kan ik niet schrijven en ja het moet wel een beetje diepgang hebben natuurlijk.' Ze grinnikte en nam nog een slokje van haar drinken. Toen het bekertje leeg was stond ze op en gooide ze het in de prullenbak. Eenmaal terug ruimde ze haar boeken op in haar tas. 'Goed, ik kom toch nergens op. Leuke vakantie gehad?'
Olly
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 10:22 am
Olly volgde haar bewegingen met zijn ogen en leek even na te denken bij haar woorden. Ook hij kende niet bepaald loefde. Niet echte, maar wel verlangen en hij had geliefde gehad. 'Mijn vakantie viel niet bepaald te omschrijven, maar laat ik het zo stellen; fantastisch. Die van jou? Maar ik kan ook weggaan. Als je liever alleen bent' Olly wist dat hij niet geweldige hulp was voorm een of ander liedje.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein wo jan 11, 2012 10:27 am
'Vertel me er eens wat meer over?' vroeg ze met haar hoofd iets schuin zodat ze hem wat beter aan kon kijken. 'Nee joh, ben je gek. Het komt er nu toch niet van en ik vind het wel gezellig om nieuwe mensen te leren kennen.' Ze glimlachte een stralende glimlach, omdat het waar was wat ze zei. Ze speelde even met een touwtje van haar tas en zette het ding toen wat verder van haar af, zodat ze niet in de verleiding werd gebracht.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein do jan 12, 2012 5:56 am
'Ik heb wat van Zuid-Amerika gezien. Peru, Laos en Cambodja. Dus ik heb heel wat meegedaan en bekeken.' Ook glimlachte hij. 'Dat standpunt bevalt me wel hoor. Dus wat heb jij allemaal gedaan onder je vakantie?' Olly was moe aangezien het vroeg was. Toch vroeg voor hem.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein do jan 12, 2012 6:00 am
'Oh superleuk, volgende keer ga ik met je mee!' Ze grinnikte en ging wat ontspannender zitten. 'Ik heb een maand in mijn eentje door India gereist, was echt supergaaf. De mensen zijn zo lief daar en het eten is echt verrukkelijk.' Ze glimlachte breed bij de herinnering eraan en speelde met het armbandje dat om haar pols zat, simpel, maar zo leuk, daar gekocht.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 12:28 am
Olly grijnsde en voelde hoe het enthousiaste gevoel door zijn gehele lichaam ging. 'Het volgende op mijn verlanglijstje is Azië, daarna Afrika, Europa, Oceanië en natuurlijk Noord-Amerika verder verkennen. Mee? Yay, nog een reispartner.'
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 1:03 am
'Natuurlijk ga ik met je mee!' zei ze lachend. 'Mijn vakantie voor volgend jaar is al geboekt, ik ga een maand reizen door Laos, Vietnam, Tailand en Cambodja, je kunt wel mee als je wilt' zei ze glimlachend. Best gek, want ze kende hem niet, maar ze vond het leuk dat hij net zo enthousiast was over reizen als zij. 'En daarna, ga ik nog een paar weken naar Australië denk ik, ik bedoel, dit is mijn laatste jaar, ik kan er net zo goed een jaartje tussenuit om te reizen voor ik verder ga leren.'
Olly
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 1:20 am
'Wel, mijn beste vriendin stelde voor om een wereldreis te doen. Alles in één keer bezichtigen dus als dat geen grapje is dan moet ik je teleurstellen. Ik ben soms gek in mijn hoofd, maar ik bewaar liever die wereldreis voor na school. Nadat echt alles erop zit.' De unief was niet voor Olly weggelegd. Hij zou het moeten doen met de kennis die hij hier had verkregen.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 1:49 am
'Ach, dat geeft niet, ik ben het inmiddels gewend in mijn eentje te reizen. Het is wel jammer hoor' zei ze glimlachend en ze dacht even na. Voor haar maakte een jaartje niet uit, ze zou toch wel naar de universiteit gaan. Misschien kwam ze soms als dom over, omdat ze nogal impulsief was, maar ze was absoluut niet dom. 'Wil je nog wat drinken anders?' vroeg ze.
Olly
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 7:48 am
'I'm always in for a drink, my lady.' Hierbij keek hij haar met een grijns aan en stond alvast recht. Voor Olly was het niet echt vreemd om met haar om te gaan. Hij vond het juist charmant dat ze zo impulsief was. Iets wat hij als het ware wel graag mocht.
Jane Admin
Onderwerp: Re: De fontein zo jan 15, 2012 8:58 am
'Ik haal het wel, maak je geen zorgen.' Ze stond op en schonk hem een warme glimlach, waarna ze nog twee bekers warme chocomel ophaalde. Toen ze betaald had liep ze terug en zette de beker voor hem neer. Ze ging weer zitten. Hij kwam echt als een leuk persoon op haar over en dat vond ze wel fijn. 'Weet je al wat je na deze school gaat doen?'